

Nedávné události nám ukázaly, že slepě se spoléhat na podporu velkých molochů s ready-made řešeními může znamenat nejen jednoduchou správu vašeho vysněného elektronického obchodu, ale též konsekvence jak pro vás, tak pro vaše zákazníky a jejich citlivé údaje, které vašemu e-shopu s důvěrou svěřují.
Na jedné z největších tuzemských e-shopových platforem fungoval plugin třetí strany, který sbírá osobní data zákazníků e-shopu a tvoří pokročilé statistiky – to samozřejmě není nic neobvyklého, a e-shopy, které jej dobrovolně nainstalovaly si jistě pečlivě přečetly obchodní podmínky. Skutečné potíže ovšem provozovatelům e-shopů nastaly ve chvíli, kdy zmíněný plugin nadále sbíral data jejich zákazníků i po odinstalování pluginu. Co je horší, když e-shop změnil majitele, což je v dnešní době běžné, původní majitel, který si této skutečnosti nebyl vědom, uvedl nového majitele do problému, aniž by o tom kterákoliv ze stran věděla. Veškerou odpovědnost de iure samozřejmě nese majitel e-shopu a na poskytovateli platformy nemůže uplatnit žádné odškodnění, i přes to, že tento je de facto spravuje a má pod kontrolou a umožňoval odesílání těchto dat výrobci pluginu i po odinstalaci. Zároveň se zde dostávají do byrokratických svízelí, jsou totiž povinni únik osobních údajů svých zákazníků ohlásit Úřadu pro ochranu osobních údajů ve smyslu článku 33 GDPR.
Nabízí se tedy otázka „Komu všemu se poskytují data mých zákazníků bez mého vědomí? Existuje lepší cesta?“
Provoz každého e-shopu má několik možných řešení a je důležité si zvolit takové, které splňuje vaše požadavky. Provozu cloudu a kybernetické a GDPR bezpečnosti se věnujeme a obecně lze říci, že bezpečné řešení je vždy méně pohodlné. Pokud zvažujete přechod od pohodlného řešení k více bezpečnému, nebo se chcete pouze nezávazně pobavit, volejte Gabriele Chumchalové, vašemu specialistovi, na +420 773 745 727 nebo pište na gabriela.chumchalova@anafra.cz